Mitt lille paradis


Mitt lille hageparadis er en naturtomt på ca 1850 km med en del fjellknauser. Hovedinteressen er økologisk dyrking av grønnsaker, både i pallekasser og drivhus, men antall bed har gradivs økt etter hvert. Dette har ført til at interessen for ulike stauder og busker også har vokst. Stadig nye prosjekter kommer også til etter hvert, så her er det nok å ta fatt i, til glede og rekreasjon.

søndag 6. april 2014

April er en herlig tid

Plantene trives og gror på glassverandaen

For litt over en uke siden, torsdag 27. mars, dro jeg til Trondheim for en ukes kombinasjon av familibesøk og spennede dager med fokus på helsefremmende arbeid ved NTNU. Det er morsomt å se hvor mye de små plantene har vokst mens jeg har vært borte. 

Dette bildet tok jeg 26. mars, etter at de noen dager i forveien hadde fått sin først dose med naturgjødsel løst opp i litt vann..             og dette bildet ble tatt i dag :-)













Hyggelige vårsysle...



 Finn klargjør de mange fuglekassene vi har på tomta, så nå er det bare for nye kull å flytte inn :-)















.. og jeg liker egentlig veldig godt lukearbeid :-) Her nyter jeg Japanspirean "Magic Carpet". Den  ble plantet i den nyelagde skråningen ved inngangspartiet, sommeren 2013. Nydelige rødlige blader som blir gule., og med rosa blomster i juni.






 Når et villniss av en skråning skulle røskes opp i, var det godt å få hjelp...

 

.. og i juli 2013 begynte det å ta form..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar