Mitt lille paradis


Mitt lille hageparadis er en naturtomt på ca 1850 km med en del fjellknauser. Hovedinteressen er økologisk dyrking av grønnsaker, både i pallekasser og drivhus, men antall bed har gradivs økt etter hvert. Dette har ført til at interessen for ulike stauder og busker også har vokst. Stadig nye prosjekter kommer også til etter hvert, så her er det nok å ta fatt i, til glede og rekreasjon.

søndag 15. februar 2015

Første ompotting

I dag har jeg syslet med ompotting av små busktomatplanter. Det er med litt tungt hjerte jeg kaster små planter, men fire av hver sort får holde. Skal jo ha plass til å la de gro også. Noen av chilli- og paprikaspirene og artisjokkene hadde også begynt å få sine første karakterblader, så da fikk et par av hver sort gleden av å komme i næringsrik jord med naturgjødsel. Det skal bli spennende å se forskjellen på veksten mellom de som nå er pottet om og de som fortsatt står tett sammen med sine artsfrender i såjordsbeholderne.


Fikk nesten vårfølelse og lyst til å begynne å jobbe i hagen i dag, selv om kalenderen sier februar. Det er ikke normale tilstander med snøfri hage, grønn plen og 4 varmegrader ute.. men får vel fortsatt nøye meg med innendørs pusling og planlegging:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar